Un acercamiento a los sentidos y significados de la relación ciencia género en básica primaria
DOI:
https://doi.org/10.22517/23447214.22491Abstract
Este artículo constituye el avance de una investigación donde se analizan los sentidos y significados de la relación ciencia género en básica primaria. El estudio se basa en la concepción de la didáctica de las ciencias como una disciplina social, las definiciones de la naturaleza de la ciencia, la relación entre la ciencia, la tecnología y la sociedad y la relación existente entre género y ciencia. Además, se utilizan las definiciones de sentido y significado en relación con la visión de mundo y las representaciones sociales presentes en la enseñanza de las ciencias en básica primaria. Se muestra el planteamiento de una investigación que busca visibilizar, discutir y colectivizar aspectos concernientes a la enseñanza de las ciencias en relación con el sujeto que enseña y el que aprende y las posibles influencias de ideas en torno al género en la imagen de ciencia que es transmitida en la práctica pedagógica.
Downloads
Downloads
-
Vistas(Views): 571
- PDF (Español (España)) Descargas(Downloads): 420
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyrights
The journal is free open access. The papers are published under the Creative Commons Attribution / Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International - CC BY-NC-ND 4.0 license. For this reason, the author or authors of a manuscript accepted for publication will yield all the economic rights to the Universidad Tecnológica of Pereira free of charge, taking into account the following:
In the event that the submitted manuscript is accepted for publication, the authors must grant permission to the journal, in unlimited time, to reproduce, to edit, distribute, exhibit and publish anywhere, either by means printed, electronic, databases, repositories, optical discs, Internet or any other required medium. In all cases, the journal preserves the obligation to respect, the moral rights of the authors, contained in article 30 of Law 23 of 1982 of the Government Colombian.
The transferors using ASSIGNMENT OF PATRIMONIAL RIGHTS letter declare that all the material that is part of the article is entirely free of copyright. Therefore, the authors are responsible for any litigation or related claim to intellectual property rights. They exonerate of all responsibility to the Universidad Tecnológica of Pereira (publishing entity) and the Scientia et Technica journal. Likewise, the authors accept that the work presented will be distributed in free open access, safeguarding copyright under the Creative Commons Attribution / Recognition-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International - https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es license.