EFECTIVIDAD DE LAS BARREDORAS DE CALLES PARA REMOVER CONTAMINANTES DE LAS VÍAS
Abstract
El barrido de calles es uno de los métodos utilizados para reducir la contaminación en las vías. Este artículo investiga el desempeño de los vehículos barredores en la remoción de contaminantes. Se discute sobre la efectividad de los tipos de barredoras comúnmente utilizados y sobre las necesidades de investigación en este campo. Adicionalmente, se presentan las características y los problemas generados por la contaminación en calles y carreteras. Se concluye que las barredoras “secas” asistidas por vacío son las más efectivas, pero falta una gran cantidad de investigación para entender y mejorar el desempeño de las barredoras. Además, tal como se efectúa actualmente, elservicio de barrido de calles motorizado no parece ser un método efectivo para remover contaminantes.Downloads
Downloads
-
Vistas(Views): 289
- PDF (Español (España)) Descargas(Downloads): 357
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyrights
The journal is free open access. The papers are published under the Creative Commons Attribution / Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International - CC BY-NC-ND 4.0 license. For this reason, the author or authors of a manuscript accepted for publication will yield all the economic rights to the Universidad Tecnológica of Pereira free of charge, taking into account the following:
In the event that the submitted manuscript is accepted for publication, the authors must grant permission to the journal, in unlimited time, to reproduce, to edit, distribute, exhibit and publish anywhere, either by means printed, electronic, databases, repositories, optical discs, Internet or any other required medium. In all cases, the journal preserves the obligation to respect, the moral rights of the authors, contained in article 30 of Law 23 of 1982 of the Government Colombian.
The transferors using ASSIGNMENT OF PATRIMONIAL RIGHTS letter declare that all the material that is part of the article is entirely free of copyright. Therefore, the authors are responsible for any litigation or related claim to intellectual property rights. They exonerate of all responsibility to the Universidad Tecnológica of Pereira (publishing entity) and the Scientia et Technica journal. Likewise, the authors accept that the work presented will be distributed in free open access, safeguarding copyright under the Creative Commons Attribution / Recognition-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International - https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es license.