Los Sistemas de Información de Marketing en las organizaciones actuales: La utilización de herramientas para la toma de decisiones
DOI:
https://doi.org/10.22517/23447214.8901Keywords:
Sistemas de información de marketing, toma de decisionesAbstract
Cada día las empresas enfrentan nuevos desafíos: deben alcanzar niveles máximos de calidad y satisfacción de sus clientes, lanzar nuevos productos, posicionar y consolidar los ya existentes, buscar mayor participación de mercado. Las compañías, para desarrollarse, necesitan información y la necesitan rápida, veraz, oportuna y suficiente que les permita la toma de decisiones, de eso se encargan los sistemas de información.
En la presente investigación se realiza un análisis sobre el sistema de información de marketing (SIM), y dentro de este, el sistema de apoyo a la toma de decisiones. Para lograr mayor flexibilidad, adaptación ante el mercado y la oportuna toma de decisiones, se han elaborados métodos, mecanismos y herramientas que contribuyen al desarrollo de estos aspectos en las organizaciones.
El objetivo principal de este informe es mostrar el conjunto de herramientas que actualmente están siendo desarrolladas para estos fines, y en que porciento son utilizadas por el sector empresarial.
Downloads
Downloads
-
Vistas(Views): 3714
- PDF (Español (España)) Descargas(Downloads): 15213
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyrights
The journal is free open access. The papers are published under the Creative Commons Attribution / Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International - CC BY-NC-ND 4.0 license. For this reason, the author or authors of a manuscript accepted for publication will yield all the economic rights to the Universidad Tecnológica of Pereira free of charge, taking into account the following:
In the event that the submitted manuscript is accepted for publication, the authors must grant permission to the journal, in unlimited time, to reproduce, to edit, distribute, exhibit and publish anywhere, either by means printed, electronic, databases, repositories, optical discs, Internet or any other required medium. In all cases, the journal preserves the obligation to respect, the moral rights of the authors, contained in article 30 of Law 23 of 1982 of the Government Colombian.
The transferors using ASSIGNMENT OF PATRIMONIAL RIGHTS letter declare that all the material that is part of the article is entirely free of copyright. Therefore, the authors are responsible for any litigation or related claim to intellectual property rights. They exonerate of all responsibility to the Universidad Tecnológica of Pereira (publishing entity) and the Scientia et Technica journal. Likewise, the authors accept that the work presented will be distributed in free open access, safeguarding copyright under the Creative Commons Attribution / Recognition-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International - https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es license.